Skip navigation

Monthly Archives: Kwiecień 2009

A dziś po robocie pojechałem do Skierniewic. Tak po prostu. Wziąć od ojca samochód. A że do odjazdu pociągu miałem ponad godzinę, to porobiłem trochę fotek na Centralnym i pospacerowałem wśród ćpunów i meneli. Jutro mam nadzieję na lekko pochmurne niebo i ładny zachód słońca. Porobię też trochę fotek braciszkom. A na dziś częstuję tym:

palac2

PeKiN

mroczny-marriot2

Bardzo mroczny Marriot – trochę ciemnawy, ale tak mi wyszła fota.

wience2

Wieńce – do wyboru do koloru.

dziecko2

Dziecko gra w piłkę… w bramie. Fota robiona z samochodu. Ostatnio sporo zdjęć robię dzieciom i mamuśka zaczęła mnie o coś podejrzewać ;-P

Jutro przekonwertuję ARW na RAWa i pobawię sie trochę w Photomaticu.

Przepis na udane zdjęcie ciemnej bramy wg. wykładowcy na fotografii dziennikarskiej: Robimy 2 zdjęcia bramy – jedno prześwietlone a drugie dobrze naświetlone, z prześwietlonego wycinamy w Photoshopie wnętrze bramy (które jest dobrze naświetlone) i wklejamy do drugiej foty… A ja myślałem, że istnieją prostsze sposoby :P. No i moja brama wyszła dobrze naświetlona. I bez użycia Photoshopa 😛

Reklamy

Uff. Ciężko było tak zrobić to zdjęcie, żeby ładnie wyglądało, ale się udało. To jest fota zastępcza, zanim nie zrealizuję mojego „mega” ;P pomysłu.

Coś mi sie wydaje, że (znając mnie) gówno z tego będzie. Ale jak mówią Ruscy – Pażiwiom – uwidim. magnolia-male

Magnolia (na zdjęciu magnolia szerokolistna).

(Magnolia L.) – rodzaj drzew lub krzewów należący do rodziny magnoliowate. Znanych jest ok. 250 gatunków[1]. Rosną dziko w Azji Wschodniej oraz Ameryce Południowej i Północnej. W Polsce magnolie nie występują w środowisku naturalnym, są często uprawiane jako rośliny ozdobne.

(za Wikipedia.org)

Dziś padł rekord odwiedzin na moim blogu. Nie napiszę ile było tych odwiedzin, ale byłem bardzo mile tym zaskoczony. Naprawdę się tego nie spodziewałem i bardzo dziękuję za wszystkie odwiedziny. Obiecuję, że nie zawiodę i już 3 maja zaskoczę Was wyjątkowymi!! (mam nadzieję, że pogoda dopisze) fotkami. Oczywiście będę starał się codziennie wrzucić coś fajnego, ale myślę, że 3-majowa fotka to będzie coś (i jestem pewien, że nikt nie ma nawet pomysłu co to będzie). Mam już pomysł (a to jest przecież najważniejsze), wybrane jest miejsce i czas… i mam tylko nadzieję, że będę umiał swój pomysł zrealizować.
2 rzecz, jaką chciałem się pochwalić, to to, że zainstalowałem Sony Image Data Converter. Myślałem, że to program tylko do konwersji plików Sony-ARW w RAW, ale okazało się, że ma genialny edytor (szkoda, że nieco skomplikowany :D) plików ARW, a efekty mojej 3-minutowej zabawy tym programem zamieszczam poniżej. Szkoda tylko, że niebo było takie… monotonnie szare 😉

palac-kazimierzowski1

Pałac Kazimierzowski na moim cudownym Uniwerku

chrystus-cie-wola2

Chrystus, który wzywa.

Wstało mi się dziś o 10 i jak zobaczyłem jaka jest pogoda, zmusiłem mamę do pójścia na spacer na Pola Mokotowskie. O 12, gdy byliśmy na miejscu, okazało się, że organizowany jest Dzień Ziemi, czy coś takiego. No to wziąłem w ręce aparat i porobiłem trochę fotek, a efekty zamieszczam poniżej.dsc03143

Dzieci lubią malować

dsc03153

Man at work

dsc03136

Te panie oglądały wodę

dsc03144

Wypuścić dzieci z klatek. Natychmiast!

dsc03148

Zdjęcie na Grand Hens Photo 2009

dsc03155

Piękne, kurpiowskie wąsy

dsc03195-przerobiony

Zaskakująco białe zęby…

A tak w ogóle to mnie i mamę powala reklama pasty Lacalut Activ. Wczoraj mamuśka była w aptece i jak zobaczyła za ladą murzyna (który nomen omen był podobny do tego z reklamy tej pasty) to o mało nie wybuchła śmiechem. Jak reklama buduje w Polsce tolerancję.

Fotka niezbyt dobra i pomysłowa, ale jakoś wyjątkowo mi sie podoba i „coś” w niej mi się podoba.dsc02916

Dziś postanowiłem ostatecznie o kupnie nowego obiektywu, bo ten szit, który mam przy body, to się do niczego nie nadaje. Dłuuuuugo sobie rozmyślałem, jaki byłby mi najbardziej potrzebny i najbardziej uniwersalny zarazem (bo nie stać mnie jeszcze na 2 kolejne obiektywy) i pomyślałem, że chyba najpierw kupię Sigmę 18-50 f/2,8, a potem jakoś szybko dokupię coś, co miałoby 70-200 i w miarę przyzwoite światło. Pewnie skończy sie na Sonym, bo w tym wypadku czytałem, że Sigma jest sporo gorsza.

A tak poza tym co dziś sie wydarzyło? Cały dzień (12-20) zapier…niczałem w robocie i kolana mi już siadają. Prócz tego szefowa mnie wkur… bo jak z nią rozmawiałem w zeszłym tygodniu o grafiku na weekend majowy, to powiedziała, że do mnie zadzwoni i ze mną go uzgodni, a dziś wysyła mi na maila już ustalony grafik, w którym w sobotę pracuję 10h. Jeśli nie zgodzi się na to, o co prosiłem, to chyba nagle sie w sobotę rozchoruję (bo postąpiłem według umowy i 2 tygodnie wcześniej ją poinformowałem o moich planach i miała czas zorganizować ewentualne zastępstwo). A jak mnie wkurzy to naprawdę zrezygnuję z tej roboty, bo nie mam ochoty szarpać sobie nerwów dla 200 zł miesięcznie więcej niż gdzie indziej (a poza tym Paulina powiedziała mi dziś, że zapyta swojego szefa o to, czy jest jakieś ciekawe zajęcie u niej w redakcji i może poszedłbym o krok do przodu w swoim życiu zawodowym, a nie dreptał w miejscu i wkurwiał się o grafik).
To by było na tyle. Był to pierwszy wpis na tym „blogu”. Mam nadzieję, że nie ostatni.

I zagadka na dziś:

Dlaczego zupa pomidorowa z kury? (wtajemniczeni znają odpowiedź)

Piosenka na jutro:

T.I. and Justin Timberlake – Dead and Gone

I prośba na przyszłość:

Krytykować te cholerne fotki, bo bez krytyki nigdy sie nie nauczę! 😀

Z końmi na defiladę. Przygotowania w parku saskim do defilady na 3 maja. dsc03046

Zwierze się chyba spłoszyło, ale pan żołnierz ma minę niewzruszoną. Polscy żołnierze niczego się nie boją 🙂

Dziś postanowiłem porobić trochę zdjęć tulipanom. Zarówno pod moim blokiem, jak i na… starówce. dsc03074

Te tulipanki rosły sobie spokojnie pod moim blokiem. Szare tło to właśnie elewacja mojego zdanja. Pomyślałem, że żywe kolory będą znakomicie kontrastować z szarością.

dsc03086

Ten biedaczek znalazł się na drodze mojego psa. Poważnie. Ja mu nic nie zrobiłem. Wygląda dość dramatycznie 🙂

dsc03104

Pierwszy raz widziałem, żeby ktoś oświetlał kwiaty.

Warszawska Starówka.

W najbliższym czasie muszę się w końcu wziąć za zdjęcia ludzi. Mam parę fajnych pomysłów, więc jak ktoś jest chętny, to pisać. 😀

dsc02965

Udało nam sie już za 3 razem, mimo, że tego nigdy nie ćwiczyliśmy. Najciężej było się zgrać z autofocusem, ale z tym też jakoś sobie daliśmy radę.

dsc02978

W nagrodę za wirujący sex – wata cukrowa 🙂

dsc03042

Po prostu. Park Saski, konie, słońce i aparat w łapach. Pomysłów duuużo i zdjęć fajnych też, ale wrzucam tylko 1.